dinsdag 15 oktober 2013

griezelfeest



Hoi,
                                    

Deze morgen vertelde ik in 2 groepen het verhaal:
De kleuters waren direct enthousiast om ook een griezelfeest te organiseren.
Ze hadden al veel ideeën!

Deze middag deden we het gesprek nog eens opnieuw maar met heel de klas.
Ik had een stift en enkele bladen bij me om al hun ideeën te noteren/tekenen.

Dit stelten ze voor:
Wat kunnen we in de klas maken/bakken/…: griezelvlaggen, griezelcake (1 voor elk), een uitnodiging aan een griezelballon, griezelkaarsjes voor op de tafel, pompoensoep met spinnetjes, toverlimonade, schminken, liedjes zingen en dansen
Wat kunnen we meebrengen van thuis: verhaaltjes, knuffels, verkleedkleren, dvd, liedjes, …

We hebben ook we een dag voor het griezelfeest afgesproken en dit is volgende week vrijdag 25/10.
De kleuters mogen die dag verkleed naar school komen.
Als je niks hebt hoef je niks te kopen want ik heb hier een rol wit laken liggen en we kunnen daar vele spookjes van maken!
Tijdens de voormiddag drinken we pompoensoep met spinnetjes en tijdens de namiddag eten we onze griezelcake en drinken we toverlimonade.
Evelien en ik  zullen dan ook de kleuters schminken.

Daardoor organiseren we de donderdag een kookdag: pompoensoep met spinnetjes + voor elk een griezelcake.

Morgen werk ik de kaartjes af en ruimen we alles over “de herfst” op.
Ze mogen dan alles meedoen naar huis (zie blauwe lade + doos)

Vanaf donderdag mogen de kleuters materiaal over griezelen meebrengen.
Gelieve geen angstige voorwerpen mee te brengen zodat de kleuters geen slapeloze nachten hebben ;o)

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Evelien en Veerle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten