vrijdag 20 januari 2012

klasweetjes: 20/01/2012

deze week:              
  • De week eindigt voor mij wat in mineur "buikgriep"! Ik had nog zoveel gepland maar gelukkig waren Nancy, Emmy, Katrien, Ilse, Griet en Annick (tijdens hun uurtje vrij van godsdienst) er om mijn ukjes op te vangen!! Bedankt lady's!!!
  • Maandag plaats ik de foto's op de blog! Als de foto's erop staan zal ik het jullie laten weten!
  •  Hieronder volgen enkele belangrijke weetjes en veranderingen:
turnen op woensdag:: 
  • Ilse heeft een uur turnen bij waardoor wij nu de woensdag en de donderdag turnen . Alleen in de week dat de klas van Katrien zwemt, turnen wij de dinsdag en de donderdag. Volgende week is het hun zwemweek dus turnen we de dinsdag en de donderdag en de de week daarna is het de woensdag en de donderdag.
    Ik hou jullie op de hoogte via de rubriek "wat meebrengen" zodat jullie weten wanneer ze sportkledij moeten aanhebben!
We maken ons eerste kinderboek:
  • De kleuters zijn met veel verschillende figuren/onderwerpen bezig waardoor het moeilijk is om een project te beginnen en daardoor maken we met al die figuren/onderwerpen een verhaal/boek. Iedereen is een personage van het verhaal. Ze mogen zelf kiezen welk personage ze willen zijn en met die personages maken we het verhaal. Woensdag hebben ze hun eerste keuze laten horen o.a. K3, ridder, piraten, vlinder, bob de bouwer, een hond, een elfje,prins, prinses, cars.....Maandag mogen ze hun beslissing laten horen. Ik zou graag al de kleuters fotograferen en zo in het boek plakken. Voor elke personage hebben we aangepaste kledij nodig. Ik laat jullie nog weten wat we allemaal nodig hebben!
    De achtergrond en het gebeuren zou ik dan met hen knutselen. In het verhaal zou ik graag een kookactiviteit, een gedicht, een lied, een knutselactiviteit,...plaatsen.
    Als het mogelijk is  zou ik dan het boek voor iedereen via foto.com of .... laten maken.
    Wie nog leuke ideeën heeft laat het me maar weten!!!
    Voor mij is dit ook een "try-out", 'k ben benieuwd!!!
    Dus wordt vervolgd!!!
 Zieke kleuters:
  • Er zijn veel kinderen die moeten overgeven in school. Het is erg besmettelijk. Is het mogelijk als je kleuter moet overgeven of ziek is toch niet naar school te sturen maar een andere oplossing te zoeken zodat we elkaar niet besmetten!!! De laatste tijd komen veel "half" zieke kindjes naar school en zo worden ook andere kindjes en mezelf ziek!  Alvast bedankt voor het begrip!!!! 
  • Nancy wist me te vertellen dat er deze voormiddag veel kindjes diarree hadden!
oudercontact: 

  • Op dinsdag 31 januari is er oudercontact. Als je die avond kan komen mag je de naam van je kleuter naast het uur dat past schrijven. Het blad hangt aan het bord voor de deur. Indien je die avond niet kan komen en je wilt op een ander moment eens afspreken dan is dat voor mij geen enkel probleem
zwemmen :
  • Hier volgende andere data: dinsdag 07/02
  • 06/03 - 15/05 - 12/06
  • Als je kan rijden gelieve je naam op het bord vooraan de klas te schrijven!! 
  •  Wie gaat er al mee: Oma van Staf, Wout


data:

  • 30 januari (maandag): vrije dag 
  • 31 januari: oudercontact
  • 07 februari: zwemmen 
  • 18 februari tot en met 26 februari: krokusvakantie
  • Wat doen we volgende week?
    • Deze week werken we aan ons verhaal/boek.
    • dinsdag en donderdag:  turnen met Eva
    • donderdag: kookactiviteit: wentelteefjes
    Wat meebrengen?
    • maandag: iets (foto, voorwerp,...) om over te vertellen in de kring 
    • Wie materiaal heeft over verhalen, een zelfgemaakt verhaal,... breng het maar mee!!!
    • dinsdag en donderdag sportieve kledij

  •                         Nog een aangenaam "krampvrij" weekend en tot maandag,
  •                                                 An, Nancy en Veerle    
  •                  
  •                                                         


Geen opmerkingen:

Een reactie posten